Az informatikai szolgáltatás irányítási rendszerének tanúsítása az MSZ ISO/IEC 20000-1:2019 szabvány szerint
Az információtechnológia (IT) folyamatos terjedésével és fejlődésével mind az informatikai infrastruktúra, mind az informatikai rendszerek egyre mélyebben épülnek be a vállalatok, intézmények működésébe. A tapasztalatok azt mutatják, hogy azok a szervezetek, amelyek el akarják érni az informatikai rendszerek és az infrastruktúra minél hatékonyabb működtetését és fejlesztését, érdeklődnek jól alkalmazható, bevált gyakorlatok iránt.
A szolgáltatásirányítási rendszerszabványok alkalmazásának számos előnye van: elősegítik a szolgáltatás életciklusának menedzselését, a tervezéstől a szolgáltatás igénybevételéig, illetve fejlesztéséig, növelve ezzel a szolgáltatás értékét az ügyfelek és a szolgáltatást nyújtók számára. Folyamatos átláthatóságot biztosítanak, lehetővé téve a hatékonyság, az eredményesség és a termelékenység folyamatos javítását. Az IT-szolgáltatásmenedzsment kiemelt fontosságú a legtöbb vezető számára, és annak hiánya hátrányosan befolyásolhatja a versenyképességet, mivel túl sok időt és pénzt kell a fenntartásra és a menedzsmentre fordítani ahelyett, hogy az új kezdeményezéseket támogatnák.
Az MSZ ISO/IEC 20000-1 szabvány az irányítási rendszer követelményeivel, a szolgáltatásirányítás tervezésével és végrehajtásával (beleértve a változtatásokat is), a rendszerek kapacitásával, a változtatások alkalmával szükséges szolgáltatási szintekkel, a pénzügyi költségtervezéssel, az információvédelem irányításával, az üzleti kapcsolatok és a szállítók kezelésével, a váratlan események és a problémák kezelésével, továbbá a szoftverek kezelésével és elosztásával foglalkozik. Az MSZ ISO/IEC 20000-1 az egységes folyamatalapú megközelítés elterjedését kívánja elősegíteni. Az MSZ ISO/IEC 20000 szabványsorozat nagy és kis szervezetekre egyaránt vonatkozik.
Ajánljuk azoknak a szervezeteknek, amelyek:
- pályázni kívánnak szolgáltatásaikkal;
- egységes megközelítést igényelnek valamilyen ellátási lánc összes szolgáltatójától;
- szeretnék összemérni IT-szolgáltatásuk irányítását más szervezetekével;
- független felmérést szeretnének alapként;
- szolgáltatásaikat és szolgáltatásaik minőségét kívánják fejleszteni;
- be akarják mutatni képességüket, hogy az ügyfél követelményeit kielégítő szolgáltatásokat nyújtanak.
Az MSZT jól képzett auditorai és szakértői felkészültek a szabvány alapján való tanúsításra. Lehetséges a már meglévő MSZ EN ISO 9001 és/vagy MSZ ISO/IEC 27001 szerinti irányítási rendszerek összehangolása is az MSZ ISO/IEC 20000-1 szabvánnyal. A két vagy három rendszer együttes, integrált tanúsításával is partnereink rendelkezésére állunk.
Mit kell tennie, ha ügyfelünk szeretne lenni?
Ha érdekli ajánlatunk, elérhetőségeinken minden információt megkap tanúsítási menedzsereinktől, és ha elhatározása egyértelmű, kérjük, töltse ki ajánlatkérő lapunkat, majd juttassa el hozzánk. Örömmel üdvözöljük ügyfeleink között, és válaszul testre szabott ajánlatot küldünk.