HELLO HIGIÉNIA!

Ellenőrzött biztonság és higiénia

Az IQNet Ltd. új tanúsítási szolgáltatása

 

A vállalkozások számára a COVID–19-világjárvány mindent megváltoztatott. Az új helyzetben a bizalom elnyerése és fenntartása fontosabb, mint valaha. A vendégek és az ügyfelek döntésekor kiemelkedő prioritást kap a higiénia és a biztonság. A negatív hatásokkal szemben, piaci pozíciójuk visszaszerzéséhez a szálloda- és vendéglátóiparnak is felkészültnek és rugalmasnak kell lennie, továbbá a megváltozott vevői igényekhez szükséges alkalmazkodnia.

Az IQNet Ltd. elsősorban a szálloda- és vendéglátóipar számára tervezett új tanúsítási szolgáltatása egy szisztematikus folyamat, amely segítheti a szervezeteket jelenlegi gyakorlataik felülvizsgálatában és értékelésében a legjobb gyakorlatok folyamatos megvalósítása érdekében.

A HELLO HYGIENE (HH) célja a szervezetek megelőző intézkedéseinek támogatása és a meggyőző kommunikáció elősegítése. A független értékelés és tanúsítás révén a szervezetek képesek igazolni, hogy megfelelnek a felelős gondosság kötelezettségeinek, bizonyítani tudják az átláthatóságot, és képesek elnyerni a vendégeik, ügyfeleik bizalmát.

A felelős gondosság azonban nem csak a személyzetre és a vendégekre vagy az ügyfelekre terjed ki, hanem minden olyan félre is, aki potenciálisan megfertőződhet a helyszínen vagy a szolgáltatás működése következtében. A külső vállalkozók, mint például a takarítószemélyzet erre kiváló példa, amellyel szintén megfelelően kell foglalkozni.

Azoknál a szállodáknál és éttermeknél, amelyeknél ezt a kötelességet nem kellő szigorral kezelik, a következmények súlyosak lehetnek.

A kialakított HH-rendszer és annak egy független harmadik fél által végzett auditja bizonyítékul szolgálhat arra vonatkozóan, hogy a szervezet megtette a szükséges megelőző intézkedéseket.

Egy jól működő HH-rendszer auditja:

• segíti a vállalkozásokat abban, hogy felmérjék a felelős gondosságuk mértékét a nemzetközi normákkal és referenciaértékekkel szemben;

• megerősíti a szervezetek által gyakorolt gondosság szintjét;

• megmutatja a fejlesztési lehetőségeket;

• csökkenti a felelősségvállalás kockázatát;

• segít a bizalom elnyerésében és fenntartásában;

• segít a jó hírnév védelmében.

 

Az új tanúsítási szolgáltatás bevezetésekor a kezdeti piaci fókusz ugyan a szállodákra és az éttermekre irányul, de a rövid időn belüli fejlesztését követően várhatóan más típusú szervezeteket is magába foglalhat, például légitársaságokat, színházakat, bevásárlóközpontokat vagy üzleteket, sőt ideiglenes vállalkozásokat is, mint például a rendezvényszervezést vagy a vásárokat.

A HELLO HYGIENE tanúsítvány megszerzésének folyamata a következőket foglalja magában:

  1. Önértékelés:
    online önértékelés kitöltése, mellyel hozzáfér egy automatikusan generált jelentéshez az aktuális állapotról. Szükség esetén meg kell szüntetni az eltéréseket.
  2. Dokumentum-felülvizsgálat:
    politikák és szabályzatok, például higiéniai tervek, takarítási utasítások, képzési nyilvántartások és egyéb dokumentumok áttekintése.
  3. Interjúk és létesítménybejárás:
    a szabályzókhoz való igazodás ellenőrzése, interjúk a vezetőséggel és a személyzettel, a létesítmények szemrevételezése. Ha nem lehetséges az összes helyszínt meglátogatni, akkor mintavételi eljárást kell végrehajtani.
  4. Tanúsítás és közzététel:
    az összes hiányosság megszüntetése után a szálloda megkapja a HELLO HYGIENE! – Ellenőrzött biztonság és higiénia tanúsítványt és tanúsítási jelet. A tanúsítvány adatait az IQNet Ltd. adatbázisában is közzéteszik a www.iqnet-ltd.com címen. A tanúsítvány egy évig érvényes, majd azt követően éves megújítás szükséges. A logó és a tanúsítvány felhasználható sajtóközleményekben, marketinganyagokban, weboldalakon stb. A HELLO HYGIENE! tanúsítvány és tanúsítási jel birtoklása a pártatlanság és az igazolt megfelelőségek garanciája.

Az értékelés különféle területspecifikus témákkal foglalkozik, például:

  • vendéglátás;
  • úszómedencék;
  • wellnessrészleg;
  • fitneszközpont;
  • gyermekgondozási létesítmények;
  • vendégszobák;
  • egyéb, az egyes vállalkozások szempontjából releváns területek.

Az értékelés általános területei pedig a következők (néhány példa):

  • célok, politika;
  • kockázatelemzés;
  • általános higiéniai gyakorlatok;
  • fertőtlenítés és tisztítás;
  • általános óvintézkedések;
  • szellőzés;
  • képzés és tudatosság.

Az IQNet Ltd. új tanúsítási szolgáltatásának tervezett bevezetéséhez igényfelmérés indult a Magyar Szabványügyi Testületnél. Ha felkeltettük érdeklődését, kérjük jelentkezzen elérhetőségeinken.

Irányítási rendszerek tanúsításával kapcsolatban kérem, vegye fel a kapcsolatot
Kéki Zsuzsannával, az MSZT Tanúsítási Titkárság főosztályvezetőjével vagy
Szamosiné Dávid Izabellával, az MSZT Tanúsítási Titkárság főosztályvezető-helyettesével az alábbi elérhetőségen:
Tel: 06/1/4566-928 cert@mszt.hu

2020. július

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön elsőként legfontosabb híreinkről, eseményeinkről!

Tanúsítási szolgáltatásaink

Kérjen ajánlatot!