HELLO HIGIÉNIA!
Ellenőrzött biztonság és higiénia
Az IQNet Ltd. új tanúsítási szolgáltatása
A vállalkozások számára a COVID–19-világjárvány mindent megváltoztatott. Az új helyzetben a bizalom elnyerése és fenntartása fontosabb, mint valaha. A vendégek és az ügyfelek döntésekor kiemelkedő prioritást kap a higiénia és a biztonság. A negatív hatásokkal szemben, piaci pozíciójuk visszaszerzéséhez a szálloda- és vendéglátóiparnak is felkészültnek és rugalmasnak kell lennie, továbbá a megváltozott vevői igényekhez szükséges alkalmazkodnia.
Az IQNet Ltd. elsősorban a szálloda- és vendéglátóipar számára tervezett új tanúsítási szolgáltatása egy szisztematikus folyamat, amely segítheti a szervezeteket jelenlegi gyakorlataik felülvizsgálatában és értékelésében a legjobb gyakorlatok folyamatos megvalósítása érdekében.
A HELLO HYGIENE (HH) célja a szervezetek megelőző intézkedéseinek támogatása és a meggyőző kommunikáció elősegítése. A független értékelés és tanúsítás révén a szervezetek képesek igazolni, hogy megfelelnek a felelős gondosság kötelezettségeinek, bizonyítani tudják az átláthatóságot, és képesek elnyerni a vendégeik, ügyfeleik bizalmát.
A felelős gondosság azonban nem csak a személyzetre és a vendégekre vagy az ügyfelekre terjed ki, hanem minden olyan félre is, aki potenciálisan megfertőződhet a helyszínen vagy a szolgáltatás működése következtében. A külső vállalkozók, mint például a takarítószemélyzet erre kiváló példa, amellyel szintén megfelelően kell foglalkozni.
Azoknál a szállodáknál és éttermeknél, amelyeknél ezt a kötelességet nem kellő szigorral kezelik, a következmények súlyosak lehetnek.
A kialakított HH-rendszer és annak egy független harmadik fél által végzett auditja bizonyítékul szolgálhat arra vonatkozóan, hogy a szervezet megtette a szükséges megelőző intézkedéseket.
Egy jól működő HH-rendszer auditja:
• segíti a vállalkozásokat abban, hogy felmérjék a felelős gondosságuk mértékét a nemzetközi normákkal és referenciaértékekkel szemben;
• megerősíti a szervezetek által gyakorolt gondosság szintjét;
• megmutatja a fejlesztési lehetőségeket;
• csökkenti a felelősségvállalás kockázatát;
• segít a bizalom elnyerésében és fenntartásában;
• segít a jó hírnév védelmében.
Az új tanúsítási szolgáltatás bevezetésekor a kezdeti piaci fókusz ugyan a szállodákra és az éttermekre irányul, de a rövid időn belüli fejlesztését követően várhatóan más típusú szervezeteket is magába foglalhat, például légitársaságokat, színházakat, bevásárlóközpontokat vagy üzleteket, sőt ideiglenes vállalkozásokat is, mint például a rendezvényszervezést vagy a vásárokat.
A HELLO HYGIENE tanúsítvány megszerzésének folyamata a következőket foglalja magában:
- Önértékelés:
online önértékelés kitöltése, mellyel hozzáfér egy automatikusan generált jelentéshez az aktuális állapotról. Szükség esetén meg kell szüntetni az eltéréseket.
- Dokumentum-felülvizsgálat:
politikák és szabályzatok, például higiéniai tervek, takarítási utasítások, képzési nyilvántartások és egyéb dokumentumok áttekintése.
- Interjúk és létesítménybejárás:
a szabályzókhoz való igazodás ellenőrzése, interjúk a vezetőséggel és a személyzettel, a létesítmények szemrevételezése. Ha nem lehetséges az összes helyszínt meglátogatni, akkor mintavételi eljárást kell végrehajtani.
- Tanúsítás és közzététel:
az összes hiányosság megszüntetése után a szálloda megkapja a HELLO HYGIENE! – Ellenőrzött biztonság és higiénia tanúsítványt és tanúsítási jelet. A tanúsítvány adatait az IQNet Ltd. adatbázisában is közzéteszik a www.iqnet-ltd.com címen. A tanúsítvány egy évig érvényes, majd azt követően éves megújítás szükséges. A logó és a tanúsítvány felhasználható sajtóközleményekben, marketinganyagokban, weboldalakon stb. A HELLO HYGIENE! tanúsítvány és tanúsítási jel birtoklása a pártatlanság és az igazolt megfelelőségek garanciája.
Az értékelés különféle területspecifikus témákkal foglalkozik, például:
- vendéglátás;
- úszómedencék;
- wellnessrészleg;
- fitneszközpont;
- gyermekgondozási létesítmények;
- vendégszobák;
- egyéb, az egyes vállalkozások szempontjából releváns területek.
Az értékelés általános területei pedig a következők (néhány példa):
- célok, politika;
- kockázatelemzés;
- általános higiéniai gyakorlatok;
- fertőtlenítés és tisztítás;
- általános óvintézkedések;
- szellőzés;
- képzés és tudatosság.
Az IQNet Ltd. új tanúsítási szolgáltatásának tervezett bevezetéséhez igényfelmérés indult a Magyar Szabványügyi Testületnél. Ha felkeltettük érdeklődését, kérjük jelentkezzen elérhetőségeinken.
Irányítási rendszerek tanúsításával kapcsolatban kérem, vegye fel a kapcsolatot
Kéki Zsuzsannával, az MSZT Tanúsítási Titkárság főosztályvezetőjével vagy
Szamosiné Dávid Izabellával, az MSZT Tanúsítási Titkárság főosztályvezető-helyettesével az alábbi elérhetőségen:
Tel: 06/1/4566-928 cert@mszt.hu
2020. július