Hatodik tanúsítási ciklusát kezdte az Egészségügyi Nonprofit Kft. – Fonyód
– Aranyoklevél kiadása a minőségirányítási rendszer működtetésére –
A fonyódi rendelőintézet 1974-ben kezdte meg működését a Marcali Városi Kórház II. számú szakorvosi rendelőintézeteként.
1998. január 1-jétől, Fonyód Város Önkormányzatának döntése alapján, az egészségügyi alapellátás és a járóbeteg-szakellátás, az országban az elsők között, az önkormányzat tulajdonában maradó közhasznú társaság alapításával valósult meg.
A létrejött Kiemelkedően Közhasznú szervezetben szükségessé vált a működtetési struktúra megváltoztatása. Ma az önkormányzat által kötelezően működtetett egészségügyi ellátási formák (alapellátás) és a folyamatosan működő járóbeteg-szakellátási formák működtetése integráltan történik. 2016 októberétől egynapos sebészeti ellátást is biztosítanak Fonyód város és vonzáskörzete lakossága, és az ezen a területen üdülő személyek számára.
Az Egészségügyi Nonprofit Kft. – Fonyód vezetősége és munkatársai által az egészségügyi szolgáltatások, a szakmai kapcsolatok minőségének javítása és optimalizálása érdekében 2004-től működteti az MSZ EN ISO 9001 szabvány szerinti minőségirányítási rendszerét, és 2005-ben megszerezte első tanúsítványát a Magyar Szabványügyi Testületnél (MSZT).
A Gyógyintézet vezetősége a kezdetektől elkötelezettséget vállal a rendszer folyamatos fejlesztésére, gondoskodva a minőségirányítási rendszerrel kapcsolatos értékrend fontosságának megismertetéséről a munkatársak körében.
Az immáron hatodik tanúsítási ciklusába lépett intézményben, 2020 februárjában sikeresen lezajlott az MSZ EN ISO 9001:2015 szabvány követelményeinek megfelelő működést bizonyító megújító tanúsítási eljárás.
A szervezet minőségirányítási rendszerének tanúsított alkalmazási területe:
Járóbeteg-szakellátás, egynapos sebészeti ellátás, alapellátás (területi védőnői szolgálat, foglalkozás-egészségügyi szolgálat).
A szervezet minőségirányítási rendszerének erősségei az auditjelentés alapján a következők:
- a vezetés elkötelezettsége a MIR fejlesztése iránt, mely a rendszer folyamatos tanúsítására, fejlesztésére, az infrastruktúra és a szolgáltatás színvonalának emelésére vonatkozik;
- a tájékoztatás részletessége és rendszeressége, széles körű alkalmazása;
- a minőségcélok szakmai és stratégiát támogató megfelelősége, dokumentáltsága és követhetősége;
- a kulturált és tiszta épületinfrastruktúra;
- a szabályozott és középtávra is tervezett kockázatkezelés;
- a MIR dokumentációjának példás felügyelete;
- a jól vezetett és áttekinthető betegdokumentáció;
- a MIR-vezető naprakész tájékozottsága és mindenre kiterjedő ismerete a szervezet működésével kapcsolatban;
- a belső audit tervezettsége és átlátható dokumentáltsága.
A sikeres megújító audit eredményeként kiadott nemzeti MSZT- és nemzetközi IQNet-tanúsítvány mellett az MSZT ügyvezető igazgatója aranyoklevéllel ismerte el az Egészségügyi Nonprofit Kft. – Fonyód minőségirányítási rendszerének működtetése iránti elkötelezettségét. A kitüntetést azok a szervezetek kaphatják, amelyek irányítási rendszerüket eredményesen működtetik és fejlesztik, valamint tanúsítványukat legalább 12 éven keresztül tartják fenn a Magyar Szabványügyi Testületnél.
Az MSZT ezúton is gratulál a fonyódi Gyógyintézet vezetésének és munkavállalóinak a pozitív eredményekkel zárult megújító audithoz és az aranyoklevélhez, és további eredményes munkát kíván a minőségirányítási rendszer működtetéséhez és fejlesztéséhez.
Aranyoklevél
Források:
- 2020. évi auditjelentés
- Egészségügyi Nonprofit Kft. – Fonyód Minőségirányítási kézikönyve
- a gyógyintézet honlapja (www.gyogyintezetfonyod.hu)
Irányítási rendszerek tanúsításával kapcsolatban kérem, vegye fel a kapcsolatot
Kéki Zsuzsannával, az MSZT Tanúsítási Titkárság főosztályvezetőjével vagy
Szamosiné Dávid Izabellával, az MSZT Tanúsítási Titkárság főosztályvezető-helyettesével az alábbi elérhetőségen:
Tel: 06/1/4566-928; cert@mszt.hu
2020. április