Aranyoklevél kiadása a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. részére
a sikeres MSZ EN ISO 9001:2015 szabvány szerinti megújító auditot követően

A Magyar Szabványügyi Testület aranyoklevelet adományozott a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. IT-szolgáltatások üzletága részére minőségirányítási rendszerével kapcsolatos elkötelezettségének elismeréseként. A kitüntetést azok a cégek kaphatják, amelyek irányítási rendszerüket kiválóan és eredményesen működtetik, fejlesztik és a tanúsítványukat 12 éven keresztül fenntartják a Magyar Szabványügyi Testületnél.

Az MSZT 2008 óta aranyoklevéllel ismeri el tanúsított partnerei irányítási rendszerekkel kapcsolatos elkötelezettségét. Az aranyoklevelek adományozásával nem titkolt célunk, hogy köszönetet mondjunk az elkötelezett szervezeteknek és arra ösztönözzük minden tanúsított ügyfelünket, hogy a változó körülményekhez igazodva az irányítási rendszerek eredményességét fokozzák.

A MÁV Szolgáltató Központ Zrt. IT-szolgáltatások üzletág tevékenységére az ISO 9001 szabvány követelményein alapuló minőségirányítási rendszert működtet. A rendszer megfelelőségét a Magyar Szabványügyi Testülettel mint akkreditált tanúsító szervezettel tanúsíttatja immár 18 éve.

Az IT-szolgáltatások üzletág fő feladata a szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságok üzleti és funkcionális folyamataihoz szükséges informatikai rendszerek működtetése, felügyelete, az új rendszerek kialakításának irányítása és koordinálása, valamint az alkalmazott informatikai rendszerek integrációjának megteremtése.

A fenti feladatok ellátásához az IT-szolgáltatások üzletág:

  • több évtizedes tapasztalatot szerzett – kiemelten a pályavasút, a közlekedés, a szállítás és szállítmányozás, valamint a logisztika területén – az informatikai rendszerek fejlesztésében és üzemeltetésében;
  • folyamatosan rendelkezésre álló országos szervezeti háttérrel, napi 24 órás ügyfélszolgálattal rendelkezik.

A megújító audit tapasztalatai alapján az auditjelentésben többek között az alábbi erősségeket emelték ki:

  • A munkatársak minőségirányítási elkötelezettsége, szaktudása, fejlett minőségtudata.
  • Jól szabályozott és jól működő folyamatok, a folyamatszabályozások struktúrája, egysége és gyakorlatiassága.
  • A kockázatmenedzsment-folyamatok különböző szintjei, a szintek összhangja és gyakorlati megvalósítása.
  • Az egységes projektmenedzsment-keretrendszer felépítése, működése és kontrollingrendszere.
  • A szoftverfejlesztési módszer és gyakorlat, az alkalmazott tool-támogatás.
  • Egyenletesen magas színvonalú, visszakövethető szolgáltatás a felhasználó földrajzi helyétől függetlenül.
  • ITIL-alapú informatikai szolgáltatásmenedzsment.
  • Az informatikai szolgáltatások (folyamatosan továbbfejlődő) monitoringtevékenységei.
  • A reklamációkezelés és a vevői elégedettség mérésének folyamata és felhasználása fejlesztésekre.
  • Belső audit, kiválóan dolgozó belső auditorok.

Az auditorok javaslata alapján az MSZT 2019. októberben pozitív döntést hozott a nemzeti MSZT- és a nemzetközi IQNet-tanúsítványok kiadására vonatkozólag.

Az MSZT ezúton is gratulál a  MÁV Szolgáltató Központ Zrt. IT-szolgáltatások üzletág vezetőinek és munkavállalóinak a sikeres audithoz, valamint további eredményes munkát kíván a minőségirányítási rendszer működtetéséhez és fejlesztéséhez.

 

Források:

  1. A  MÁV Szolgáltató Központ Zrt. kézikönyve
  2. 2019. évi auditjelentés

Aranyoklevél

 

Irányítási rendszerek tanúsításával kapcsolatban kérem, vegye fel a kapcsolatot
Kéki Zsuzsannával, az MSZT Tanúsítási Titkárság főosztályvezetőjével vagy
Szamosiné Dávid Izabellával, az MSZT Tanúsítási Titkárság főosztályvezető-helyettesével az alábbi elérhetőségen:
Tel.: 06-1-4566-928 cert@mszt.hu

2019. november

Tanúsítási szolgáltatások

Tekintse meg szolgáltatásainkat!

Kapcsolat

1082 Budapest Horváth Mihály tér 1.
Telefon: (+36)-1-456-6928
E-mail: cert@mszt.hu

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön elsőként legfontosabb híreinkről, eseményeinkről!