Sikeres új információbiztonság-irányítási rendszer tanúsítási eljárás a Hungaro DigiTel Kft.-nél

A Hungaro DigiTel Kft. (HDT Kft.) Európa egyik vezető műholdas távközlési szolgáltatója, amely magas színvonalú telekommunikációs megoldásokat biztosít mind az állami, mind a magánszféra szereplőinek.

A szervezet működésének mindenkori legfontosabb tényezője az ügyfelek távközlési igényeinek professzionális és sokrétű kiszolgálása. A vállalat több mint 20 éves piaci jelenlétének köszönhetően partnereivel stabil, hosszú távú együttműködést alakított ki.

A cég által megfogalmazott küldetés: „Minőségi kapcsolatok a partnerségért, bárhol a világon”. Ennek igazolására 2001-ben vezették be és azóta folyamatosan működtetik és fenntartják a tanúsítási státuszukat az MSZ EN ISO 9001:2015 szabvány szerint.

A HDT Kft. vezetősége a cég működése és nyújtott szolgáltatásai területén az ügyfél- és a saját adatok védelmét, valamint az érdekelt felek információbiztonsági elvárásainak való folyamatos megfelelést meghatározó elemként kezeli.

A Társaság ezeknek a feladatoknak az ellátására integrálta a meglévő MSZ EN ISO 9001:2015 szerint tanúsított minőségirányítási rendszeréhez az MSZ ISO/IEC 27001:2014 szerinti információbiztonság-irányítási (IBIR-) rendszert. A Magyar Szabványügyi Testület az integrált irányítási rendszer (MIR-okirat-megújító és IBIR-tanúsítási) auditját  két szakaszban, két jól felkészült és kompetens auditorral folytatta le. Az auditcsoport munkáját, észrevételeit a szervezet hasznosnak ítélte és elfogadta.

Az audit során az auditorok erősségként többek között az alábbiakat emelték ki: 

  • a vezetőség és a munkatársak elkötelezettsége, szakmai tapasztalatai;
  • külső és belső tényezők megfelelő elemzése;
  • a telephely, illetve a munkakörnyezet fizikai biztonsága;
  • redundánsan kialakított, jól átgondolt IT-rendszerek;
  • belső audit dokumentált tervezése és végrehajtása;
  • vezetőségi átvizsgálás dokumentált tervezése és végrehajtása;
  • dokumentált információk megfelelő kezelése;
  • munkatársak szakmai képzése (belső, külső, konferenciákon való részvétel);
  • az ügyfél igényei és elvárásainak megfelelő (SLA-alapú mérhető) kezelése;
  • ajánlatok, megrendelések és szerződések megfelelő kezelése;
  • szolgáltatói, szállítói és alvállalkozói szerződések megfelelő kezelése;
  • az ügyviteli és adminisztrációs folyamatok IT-támogatása;
  • kérések, hibák, illetve incidensek megfelelő kezelése;
  • projektfolyamatok (tervezés, fejlesztés, telepítés) megfelelő kezelése.

Az auditorok javaslata alapján az MSZT pozitív döntést hozott a tanúsítási/okirat-megújító audit kapcsán a nemzeti MSZT-, és a nemzetközi IQNet-tanúsítványok kiadására vonatkozólag, valamint a minőségirányítási rendszerrel kapcsolatos elkötelezettség elismeréseként aranyoklevelet adományozott. Aranyoklevelet azok a szervezetek kaphatnak, amelyek irányítási rendszerüket kiválóan és eredményesen működtetik, fejlesztik, valamint tanúsítványukat 12 éven keresztül tartják fenn a Magyar Szabványügyi Testületnél.

Az MSZT ezúton is gratulál a HDT Kft. vezetőinek és munkavállalóinak a sikeres audithoz, további eredményes munkát kíván az integrált irányítási rendszer működtetéséhez és fejlesztéséhez.


Aranyokirat

Források:

  1. 2019. évi auditjelentés
  2. HDT Kft. honlapja
  3. HDT Kft. kézikönyve

Irányítási rendszerek tanúsításával kapcsolatban kérem, vegye fel a kapcsolatot Kéki Zsuzsannával az MSZT Tanúsítási Titkárság főosztályvezetőjével vagy Szamosiné Dávid Izabellával az MSZT Tanúsítási Titkárság főosztályvezető-helyettesével az alábbi elérhetőségen: Tel: 06/1/4566-928 cert@mszt.hu

2019. augusztus

Tanúsítási szolgáltatások

Tekintse meg szolgáltatásainkat!

Kapcsolat

1082 Budapest Horváth Mihály tér 1.
Telefon: (+36)-1-456-6928
E-mail: cert@mszt.hu

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön elsőként legfontosabb híreinkről, eseményeinkről!