Sikeres új információbiztonság-irányítási rendszer tanúsítási eljárás a Hungaro DigiTel Kft.-nél
A Hungaro DigiTel Kft. (HDT Kft.) Európa egyik vezető műholdas távközlési szolgáltatója, amely magas színvonalú telekommunikációs megoldásokat biztosít mind az állami, mind a magánszféra szereplőinek.
A szervezet működésének mindenkori legfontosabb tényezője az ügyfelek távközlési igényeinek professzionális és sokrétű kiszolgálása. A vállalat több mint 20 éves piaci jelenlétének köszönhetően partnereivel stabil, hosszú távú együttműködést alakított ki.
A cég által megfogalmazott küldetés: „Minőségi kapcsolatok a partnerségért, bárhol a világon”. Ennek igazolására 2001-ben vezették be és azóta folyamatosan működtetik és fenntartják a tanúsítási státuszukat az MSZ EN ISO 9001:2015 szabvány szerint.
A HDT Kft. vezetősége a cég működése és nyújtott szolgáltatásai területén az ügyfél- és a saját adatok védelmét, valamint az érdekelt felek információbiztonsági elvárásainak való folyamatos megfelelést meghatározó elemként kezeli.
A Társaság ezeknek a feladatoknak az ellátására integrálta a meglévő MSZ EN ISO 9001:2015 szerint tanúsított minőségirányítási rendszeréhez az MSZ ISO/IEC 27001:2014 szerinti információbiztonság-irányítási (IBIR-) rendszert. A Magyar Szabványügyi Testület az integrált irányítási rendszer (MIR-okirat-megújító és IBIR-tanúsítási) auditját két szakaszban, két jól felkészült és kompetens auditorral folytatta le. Az auditcsoport munkáját, észrevételeit a szervezet hasznosnak ítélte és elfogadta.
Az audit során az auditorok erősségként többek között az alábbiakat emelték ki:
- a vezetőség és a munkatársak elkötelezettsége, szakmai tapasztalatai;
- külső és belső tényezők megfelelő elemzése;
- a telephely, illetve a munkakörnyezet fizikai biztonsága;
- redundánsan kialakított, jól átgondolt IT-rendszerek;
- belső audit dokumentált tervezése és végrehajtása;
- vezetőségi átvizsgálás dokumentált tervezése és végrehajtása;
- dokumentált információk megfelelő kezelése;
- munkatársak szakmai képzése (belső, külső, konferenciákon való részvétel);
- az ügyfél igényei és elvárásainak megfelelő (SLA-alapú mérhető) kezelése;
- ajánlatok, megrendelések és szerződések megfelelő kezelése;
- szolgáltatói, szállítói és alvállalkozói szerződések megfelelő kezelése;
- az ügyviteli és adminisztrációs folyamatok IT-támogatása;
- kérések, hibák, illetve incidensek megfelelő kezelése;
- projektfolyamatok (tervezés, fejlesztés, telepítés) megfelelő kezelése.
Az auditorok javaslata alapján az MSZT pozitív döntést hozott a tanúsítási/okirat-megújító audit kapcsán a nemzeti MSZT-, és a nemzetközi IQNet-tanúsítványok kiadására vonatkozólag, valamint a minőségirányítási rendszerrel kapcsolatos elkötelezettség elismeréseként aranyoklevelet adományozott. Aranyoklevelet azok a szervezetek kaphatnak, amelyek irányítási rendszerüket kiválóan és eredményesen működtetik, fejlesztik, valamint tanúsítványukat 12 éven keresztül tartják fenn a Magyar Szabványügyi Testületnél.
Az MSZT ezúton is gratulál a HDT Kft. vezetőinek és munkavállalóinak a sikeres audithoz, további eredményes munkát kíván az integrált irányítási rendszer működtetéséhez és fejlesztéséhez.
Aranyokirat
Források:
- 2019. évi auditjelentés
- HDT Kft. honlapja
- HDT Kft. kézikönyve
Irányítási rendszerek tanúsításával kapcsolatban kérem, vegye fel a kapcsolatot Kéki Zsuzsannával az MSZT Tanúsítási Titkárság főosztályvezetőjével vagy Szamosiné Dávid Izabellával az MSZT Tanúsítási Titkárság főosztályvezető-helyettesével az alábbi elérhetőségen: Tel: 06/1/4566-928 cert@mszt.hu
2019. augusztus