Hotelek szolgáltatási követelményei
Hiánypótló új szabvány
Azt mondják, jobb utazni, mint megérkezni. Ha már előfordult, hogy az út végén olyan szállodába érkezett meg, mely messze alulmúlta a várakozásait, akkor bizonyára egyetért ezzel az állítással. Azoknak a világutazóknak, akik valaha is csodálkoztak azon, hogy miért különböznek a megegyező besorolású hotelek a különböző országokban, itt az új ISO-szabvány feleletként és megnyugtatásként.
Az ISO 22483 Turizmus és kapcsolódó szolgáltatások. Hotelek. Szolgáltatási követelmények szabvány 2020 áprilisában jelent meg az ISO/TC 228 A turizmus és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások műszaki bizottság munkájának eredményeképp. Az új szabvány a szálláshelyek kötelező és nem kötelező szolgáltatásait tárgyalja.
A bizottság elnöke, Manuel Otero rámutat a szabvány széles körben való alkalmazhatóságára: „Az ISO 22483 közös és megvalósítható referenciát ad a minőségi szolgáltatásnyújtással kapcsolatban a szállodáknak, figyelembe véve a különböző hoteltípusokat szerte a világon, a létező kategorizálási rendszereket, az üzleti modelleket, a szolgáltatásokat, a vendégeket és a globális trendek jelenlegi követelményeit.”
Az új ISO-szabvány minőségi követelményeket fektet le és ajánlásokat tesz a hotelek számára a személyzetet, a szolgáltatásokat, az eseményeket, a szórakozási tevékenységeket, a biztonságot, a fenntartást, a takarítást, az ellátást és a vendégelégedettséget illetően.
A szabvány deklarálja, hogy annak életbe lépése után, ha egy szálláshely nem kötelező szolgáltatást nyújt vendégeinek, akkor szolgáltatását az ebben a szabványban meghatározott módon kell nyújtania. A szabvány a kötelező szolgáltatások opcionális követelményeire is kitér.
Zajdon Anna
2020. május