Sikeres MSZ EN ISO 9001:2015 szabványra való áttérés a MÁV Szolgáltató Központ Zrt.-nél

A MÁV Szolgáltató Központ Zrt. két szolgáltatási területén, az IT-üzletág, valamint a Társasági HR-menedzsment szervezet tevékenységeire az ISO 9001 szabvány követelményein alapuló minőségirányítási rendszert működtet. A rendszer megfelelőségét a Magyar Szabványügyi Testülettel, mint akkreditált tanúsító szervezettel tanúsíttatja 2001. 09. 08. óta.

Az IT-üzletág fő feladata a szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságok üzleti és funkcionális folyamataihoz szükséges informatikai rendszerek működtetése, felügyelete, az új rendszerek kialakításának irányítása és koordinálása, valamint az alkalmazott informatikai rendszerek integrációjának megteremtése.

A fenti feladatok ellátásához az IT-üzletág

  • több évtizedes tapasztalatot szerzett – kiemelten a pályavasút, a közlekedés, a szállítás és szállítmányozás, valamint a logisztika területén – az informatikai rendszerek fejlesztésében és üzemeltetésében;
  • folyamatosan rendelkezésre álló országos szervezeti háttérrel, napi 24 órás ügyfélszolgálattal rendelkezik.

A cég irányítási rendszerének az MSZ EN ISO 9001:2015 szabványra való áttérése 2017 szeptemberében, az esedékes felügyeleti audit során valósult meg. Az auditorok javaslata alapján az MSZT 2017 októberében pozitív döntést hozott a nemzeti MSZT- és nemzetközi IQNet-tanúsítványok kiadására vonatkozólag.

A tanúsított minőségirányítási rendszer szervezeti hatálya és alkalmazási területe a következő:

  • szervezeti hatály: MÁV Szolgáltató Központ Zrt. IT-üzletága és Társasági HR-menedzsment szervezete;
  • alkalmazási terület: informatikai szolgáltatástervezés, rendszerfejlesztés és rendszerintegráció, informatikai rendszerek működtetése, információbiztonsági szolgáltatások nyújtása, informatikai szolgáltatások értékesítése.

Az áttéréses auditon megállapított rendszererősségek a következők:

  • vezetői elkötelezettség, fejlett minőségtudat;
  • az új szabvány szerinti irányítási rendszer bevezetési projektjének irányítása, működése és kontrollingja;
  • a folyamatszabályozások struktúrája, egysége és gyakorlatiassága;
  • jól szabályozott és jól működő folyamatok;
  • a kockázatmenedzsment-folyamatok – azok különböző szintjei, a szintek összhangja és gyakorlati megvalósítása;
  • az új projektmenedzsment keretrendszer felépítése, szabályozásának bevezetése;
  • ITIL-alapú informatikai szolgáltatásmenedzsment;
  • a reklamációkezelés és a vevői elégedettség mérések folyamata és felhasználása fejlesztésekre.

Az MSZT ezúton is gratulál a  MÁV Szolgáltató Központ Zrt. IT-üzletága és Társasági HR-menedzsment szervezete vezetőinek és munkavállalóinak a sikeres audithoz, további eredményes munkát kíván a minőségirányítási rendszer működtetéséhez és fejlesztéséhez.

Források:

  • A  MÁV Szolgáltató Központ Zrt. kézikönyve
  • 2017. évi auditjelentés

 Irányítási rendszerek tanúsításával kapcsolatban kérem, vegye fel a kapcsolatot a Tanúsítási Titkárság főosztályvezetőjével Kéki Zsuzsannával vagy a főosztályvezető-helyettesével Szamosiné Dávid Izabellával az alábbi elérhetőségen:
Tel: 06/1/4566-928 cert@mszt.hu

2017. november