GAP-elemzés – önálló előaudit az irányítási rendszerek követelményeinek való megfelelés elősegítésére

Azon szervezetek, akik hosszú távon gondolkodnak, jellemzően működtetnek valamilyen irányítási rendszert, melynek egy nemzetközi szabvány az alapja. Az MSZT új szolgáltatásával, a cégeknél már működő, újonnan megjelenő irányítási rendszer megfelelőségének, vagy a már működtetett rendszerek és az azokban rejlő továbblépési lehetőségek feltérképezésében kíván segítséget nyújtani.

Fontos, hogy olyan technológiák/termékek/szolgáltatások szülessenek, amelyek a mai kor követelményeit szem előtt tartva energiahatékonyak és innovációtámogatással működjenek, továbbá a termelési kockázatokat és lehetőségeket figyelembe véve kiemelten foglalkoznak információbiztonsági kérdésekkel, az üzletmenet-folytonosság és hozzáférés-szabályozás fejlesztésével is.

Az érintett szabványok és egyéb követelmények köre:

  • Minőségirányítási rendszer – MSZ EN ISO 9001
  • Környezetközpontú irányítási rendszer – MSZ EN ISO 14001
  • Munkahelyi egészségvédelem és biztonság irányítási rendszere – MSZ 28001 (BS OHSAS 18001), SCC
  • Élelmiszer-biztonsági irányítási rendszer – MSZ EN ISO 22000, MSZ ISO/TS 22002-1, FSSC, BRC
  • Információbiztonság-irányítási rendszerek – MSZ ISO/IEC 27001
  • Informatika. Szolgáltatásirányítás – MSZ ISO/IEC 20000-1
  • Energiairányítási rendszerek – MSZ EN ISO 50001
  • Innovációirányítás – MSZ CEN/TS 16555-1
  • Egészségügyi szolgáltatások – MEES 1.0 és/vagy MSZ EN 15224
  • Fordítási szolgáltatások – MSZ EN ISO 17100
  • Kozmetikai termékek helyes gyártási gyakorlata – MSZ EN ISO 22716
  • Társadalmi felelősségvállalás irányítási rendszere – IQNet SR 10

A tanúsításhoz vezető út első lépéseként, ezen szabványkövetelmények szerinti felkészültség megállapításához a szervezeteknek érdemes ún. GAP-auditot végeztetnie. Az MSZT az irányítási rendszerek több mint 15 éves audittapasztalatával, új szolgáltatásaként ajánlja figyelmébe az elemzési tevékenységét, mely hozzájárul az üzleti folyamatok rendszerszerű irányításának kialakításához, melynek segítségével a vevői követelmények teljesíthetők, az ügyfelek könnyebben megtarthatók és elégedettségük növelhető.

A GAP-audit lépései

Az ügyfél választhat, hogy egy vagy több szabvány szerinti vizsgálatot szeretne, illetve kérheti egy-egy működési terület részletesebb elemzését is.

A GAP-audit kézzelfogható visszajelzést ad a szervezet felkészültségi állapotáról, a követelményektől való eltérésről a választott nemzetközi szabvány/előírás által meghatározott szempontrendszer alapján.

A helyszíni audit, GAP-elemzés után jelentést készítünk a követelményhez képest fennálló eltérésekről, a bevezetéshez szükséges kiigazító lépésekről. Továbbá megjelölésre kerülnek a fejlesztésre szoruló területek, folyamatok is.

Az MSZT tapasztalt auditorai átfogó, széles körű ismeretekkel rendelkeznek a nemzetközi szabványokon alapuló irányítási rendszerek értékelésével kapcsolatban. Az elkészült elemzés megfelelő inputot ad a szervezet vezetőinek a felkészülési folyamat megtervezéséhez és a változtatások végrehajtásához.

A GAP-elemzés és -audit egyik fontos jellemzője, hogy az minden további tanúsítási tevékenységtől függetlenül is elvégezhető.

Kiknek ajánljuk, kiknek lehet hasznos?

Az átfogó GAP-elemzések és -auditok szinte minden ágazatnak és a legtöbb vállalat igényeinek megfelelnek, követelményei bármilyen szervezetre alkalmazhatók, függetlenül annak tevékenységétől, méretétől és társadalmi szerepétől.

Azoknak a felső- és középvezetőknek ajánljuk, akik szervezetük vagy részlegük/üzletáguk folyamatos fejlesztése révén cégük hatékonyságát, s ezáltal üzleti eredményességüket/teljesítményüket szeretnék növelni. Céljuk egy vagy több konkrét irányítási rendszer követelményeinek való megfelelés, melyhez hasznosnak látják előzetesen meghatározni folyamataik aktuális teljesítményét az elvárthoz képest.

Várható előnyök:

  • Javuló és átlátható folyamatok és szervezeti szabályozottság
  • Növekvő ügyfélközpontúság, vevőorientáció és vevői elégedettség
  • A teljes szervezeten belül kialakul a folyamatos fejlődés igénye
  • Javuló külső megítélés és jogszabályi megfelelés
  • Gazdasági hatékonyság és eredményesség, növekvő teljesítmény
  • Hatékonyabb belső és külső kommunikáció
  • Magabiztosabb felkészülés a tanúsítási auditokra
  • Hiányosságok, a követelményektől való eltérések megadása
  • Fejlesztési lehetőségek azonosítása
  • Független szemmel történő áttekintés

Mit kell tennie, ha ügyfelünk szeretne lenni?

Ha érdekli ajánlatunk, elérhetőségeinken minden információt megkap tanúsítási menedzsereinktől, s ha elhatározása egyértelmű, kérjük, töltse ki ajánlatkérő lapunkat, majd juttassa el hozzánk. Örömmel üdvözöljük ügyfeleink között, és válaszul egy testre szabott ajánlatot küldünk.
Kérdéseivel keressen bizalommal bennünket!

Kapcsolattartók:


Szalai Lívia, Tanúsítási Titkárság főosztályvezetője
tel: 06 1 456-6934
e-mail: l.szalai"kukac"mszt.hu

Kéki Zsuzsanna, főosztályvezető-helyettes, tanúsítási menedzser
tel: 06 1 456-6929
e-mail: zs.keki"kukac"mszt.hu