Új ISO műszaki bizottság
Az internetes hírnév kezelése

Igazán egyedi, a hagyományos műszaki szabványosítás ismert szakterületeitől igencsak távol eső témával foglalkozik az ISO egyik legújabb, 2014-ben megalakult bizottsága. Ez a tendencia, ami szerint a szabványosítás egyre újabb szakterületekre terjed ki, sokat számít a szabványosítás szélesebb ismertségének, használatának elősegítésében.

Az ISO/TC 290 Internetes hírnév (Online reputation) nemzetközi műszaki bizottság a francia szabványosító szervezet, az AFNOR javaslatára idén alakult meg. Annak érdekében, hogy az új bizottság elkerülje az átfedéseket az ISO/TC 289 Márkaértékelés bizottsággal, az ISO/TC 290 kizárta szakterületéből a vállalati márka értékének közvetlen fejlesztését, ezáltal az ügyfél és a vállalat kapcsolatára fókuszál az átláthatóság és a közösségi média felhasználásával. Továbbá nem foglalkozik a bizottság az ISO/IEC JTC 1 által kidolgozott adatvédelmi témakörrel, az ISO/TC 176 irányítási szabványaival, valamint az ISO/TC 247 által lefedett jogszerűtlen magatartás elkerülésével.

A javasolt kidolgozandó szabványok kezelhetik majd a vevők közötti (CtoC) vagy vevőcsoportok közötti kapcsolatok keretrendszerének leírását, amely mind a vállalat, mind az ügyfelek számára hasznos lehet. A vevő hozzájárul a termék fejlesztéséhez a véleményével, a vállalat pedig folyamatosan igazítja marketingpolitikáját a vevői igényekhez.

További szabványok foglalkoznak majd a szervezetek által alkalmazott kommunikációs stratégiával és az adatbiztonsággal, a személyek képzésével az internethasználattal és a  közösségi médiákkal kapcsolatban, a vevőkapcsolatok és a CRM legjobb gyakorlataival, a rágalmazási hadjáratok elkerülése érdekében vállalt etikai kódexekkel és a zsarolás elleni védelemmel. A személyekre vonatkozó szabványrészek tárgyalják a felhasználói közösségek viselkedését, a fiatalkorúak internetes hírnevének védelmét, gyermekvédelmi követelményeket, az IP-cím hamisítása elleni védelmet, a személyek saját hírnevének kezelését az interneten és a közösségi médiákban, beleértve a személyes adatok kezelését és törlését.

Az MSZT várja bármely érdekelt szervezetben dolgozó marketing és közösségkezelő szakemberek, az internetes hírnév kezelésével foglalkozó vállalatok, a honlap- és közösségimédia-kezelők, a szoftver- és internetszolgáltatók, a területen működő egyéb oktatási, kormányzati vagy nemkormányzati szervezetek jelentkezését a magyar álláspont kialakításához. Érdeklődés esetén, részvételi szándékkal, illetve további információkért kérjük, keresse munkatársunkat az alábbi elérhetőségek egyikén.

Krantz Domokos
főosztályvezető-helyettes
E-mail: d.krantz@mszt.hu
Tel.: (061) 456 6915